Blog | Poenfi - Dijital Reklam ve Bilişim
BlogWeb Sitesi

Web sitesi, kişisel, mesleki veya ticari olarak marka, ürün tanıtımının dijital ortamda sergilenmesi, kullanıcı ya da müşteriye daha hızlı ulaştırılmasıdır.

Web Sitesi Neden Gereklidir ve Tarihçesi

Web Sitesi Neden Gereklidir ve Tarihçesi

Web sitesi, kişisel, mesleki veya ticari olarak marka, ürün tanıtımının dijital ortamda sergilenmesi, kullanıcı ya da müşteriye daha hızlı ulaştırılmasıdır.

Basılı, basın, TV, radyo, fuar gibi bilgi, reklam ulaştırma araçları uzun yıllardır etkin olarak kullanılıyor. Özellikle basılı reklamın yerini dijital reklamlar almaya başladı. Potansiyel müşteriye ulaşmanın en pratik yolu dijital reklam diyebiliriz ve bunun için web sitesi ön koşuldur.

Bir web sitesi aracılığıyla son kullanıcıya ulaşmak için çeşitli yöntemler kullanılabilir. Size uygun, gereksinimlere en yakın sistemler seçilmelidir. Tek sayfalık, sınırlı, kurumsal ve yarı statik bir sistem de kullanılabilir. Sürekli geliştirilen, içerik üretilen dinamik bir yapı da olabilir. e-Ticaret ise doğrudan kazanç odaklıdır.

Aşağıdaki listede birçok web site modelini inceleyebilirsiniz;

  • Kurumsal; Kuruluş ve sağladıklarının tanıtımı yapılabilir, ortalama beş (5) sayfadan oluşurlar. Kurumsal web sitesinde tarihçe vb. bilgiler, basit içerikler kullanılır.
  • Kişisel; Mesleki uzmanlık veya kişisel tanıtım, beceri bilgileri sergilenir. Örneğin bir fotoğrafçının kendi hakkında bilgi vermesi, kişisel web sitesinde çalışmalarını yayınlaması gibi.
  • e-Ticaret; Üç farklı alt başlık altında değerlendirilir;
    • B2C; İşletmeden tüketiciye. Daha sık gözlemlediğimiz açık e-Ticaret web siteleridir.
    • C2C; Tüketiciden tüketiciye anlamına gelir. Web sitesi aracı, gözetmen veya komisyoncudur.
    • B2B; İşletmeden işletmeye olarak bilinir. Bayi, dağıtıcı, tedarikçi gibi alt, yan işletmeler arasında satış veya alım yapılır.
  • Rezervasyon, Tanıtım; Otel, restoran gibi hizmet sağlayıcıların, tanıtım ve rezervasyon olanağı sundukları web sitelerdir.
  • Emlak; Konut, arsa gibi satış, kiralama işlemleri hakkında bilgi veren, ticaretini yaptıran sistemlerdir.
  • İş Bulma, İşe Alım; Kişilere istedikleri düzeyde iş bulma veya çalışan arama olanağı sağlar.
  • Haber; Bilindik haber yayınlarının yapıldığı yerel, ulusal, uluslararası yayın web siteleridir.
  • Blog; Daha çok kişisel kullanım amaçlı tasarlanan ancak günümüzde oldukça yaygın olan web site modelleridir.

Web Sitesi Tarihçesi

Tim Berners-Lee, dünya çapında görüntülenebilir protokolün, yani www buluşunu gerçekleştirdi. 1980 yılında çalıştığı CERN'de kendi aralarında bilgi ve belgelerin ulaştırılabileceği bir sistem olması gerektiğini düşünerek ENQUIRE adındaki prototip sistemi sunmuş ancak ilerleyen süreçte HTML - Zengin Metin İşaret Dili olarak bildiğimiz teknolojiyi geliştirmiş, bundan bir yıl sonra da World Wide Web sistemini kurmuştur. Öncelikle CERN çalışanlarının aralarında bilgi erişimi düşünülürken, tüm dünya çapında ortak ağ oluşturularak, günümüz alım/satım dengelerini dahi elinde tutan bir yapıya dönüştü. İlk ağ tarayıcısı yazılımını 1990 yılında geliştirmiştir. Kendisi 1955 - Londra doğumlu, Oxford fizik bölümünü bitirmiştir ancak başarı, uzmanlık alanlarının fizikle sınırlı olmadığı görülebiliyor.

Bilgi Kaynakları

B2C - e-Ticaret | Vikipedi
C2C - e-Ticaret | Vikipedi
B2B - e-Ticaret | Vikipedi
Tim Berners-Lee | Vikipedi
Yukarı