Blog | Poenfi - Dijital Reklam ve Bilişim
BlogDijital Reklam

Dijital reklam, çevrimiçi video ve içerik yayın yoluyla kişisel, kurumsal tanıtım, marka, ürün pazarlama için kullanılan, hedef kitle odaklı reklam türüdür.

Dijital Reklam Nedir ve Avantajları

Dijital Reklam Nedir ve Avantajları

Dijital reklam, çevrimiçi video ve içerik yayın yoluyla kişisel, kurumsal tanıtım, marka, ürün pazarlama için kullanılan, hedef kitle odaklı reklam türüdür.

Günümüzde özellikle basılı reklam ve alt türleri, internetin gelişmesiyle yerini dijital reklama bırakıyor. Sonraki yıllarda reklam odağı biraz daha mobilize olacak gibi görünüyor ki mobil cihaz ve teknolojilerinin gelişmesi buna işaret ediyor. Dijital pazarlama planlaması doğru bir uygulama ile yapıldığında mutlaka avantaj ve prestij sağlar. Dijital reklam planlama, ürün veya hizmet satışıyla ilgiliyse sektör, rakip firma etkenleri de düşünülerek reklam yayını yapılır ve en iyi kazanç düşünülerek uygulanır.

Bir web sitesinin web tasarım, web kodlama ve web yazılım alanlarının, reklam yönlendirmeleri ve gösterim için sergilenen tanıtım verisi anlamında çok önemi vardır. Doğrudan mobil satış odaklı bir proje üzerinde çalışıyorsanız tek sayfalık web sitesi yeterli olabilir. Genel bir çalışma alanını hedef alıyorsanız hızlı çalışan, özgün web içeriğine sahip ve web site test araçlarından geçer not almış web sitesine sahip olmalısınız. Dijital reklamın iyi yönleri daha fazla olmasına karşın uygulayan taraflı dezavantajları da vardır. Dengeli, doğru alanlarda reklam yayını dışına çıkılırsa, özellikle marka tanıtımlarında sürekli gösterim mağduru kullanıcı veya müşteri sayısı artmaya başlar. Özgün olmayan yöntemler ve kara PR, dijital ortamda belli bir süre sonra mutlaka karşılık bulur.

Dijital Reklam Türleri

Dijital reklamları üç ana tür altında inceleyebiliriz. Alt başlıkları çok daha fazla detaylandırılabilir;

  • Web Site Reklamları: İlk zamanlar sıklıkla kullanılan, web sitelerin belirli bölgelerinde afişler (banner) aracılığıyla tıklama, yönlendirme yöntemleriyle yapılan reklamlardır.
  • Arama Motoru Reklamları: Google Adwords, sonrasında ad değişikliği ile Google Ads en bilindik ve sık kullanılandır. Web site reklamlarıyla entegre olabilir, bölgesel, yaş aralıkları gibi çeşitli hedef kitleler belirlenerek yayınlanabilir.
  • Sosyal Medya Reklamları: Arama motoru reklamlarıyla aşağı yukarı aynı prensiplere dayanarak çalışır. Tanıtımı, satışı yapılacak ürünlere göre arama motoru reklamlarından daha etkili olabilir. Detaylı hedef kitle belirleyebilme bunda da geçerlidir.

Yukarıdaki dijital reklam türleriyle iyi bir planlama, doğru bütçe, anahtar kelime ve hedefleme ile tanıtım, satış, marka bilinirliği görsel, metin ve video içeriklerle arttırılabilir. Diğer reklam türlerine göre kullanımı daha pratik ve daha fazla kitleye ulaşılabilir, aynı zamanda daha uygun bütçelidir.

Yukarı