Poenfi - Dijital Reklam ve Bilişim
Dijital Reklam ve Bilişim
Rasyonel, Sanatsal, Performans Odaklı
KURUMSAL

Poenfi, dijital ve basılı reklam alanında markanızın sektörüne göre en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş analiz sonuçlarından elde ettiği verilerle tam isabetli çıkarımları yaparak baştan oluşturulmasını veya yayında, sergilenmekte olan markanızın, ürünlerinizin tanıtımını, geliştirilmesini amaçlar. Aldığı tüm işleri görsel, matematiksel hesaplamaların süzgecinden geçirerek kusursuz iş teslim etme garantisi verir... daha fazla bilgi

SEO - Arama Motoru Optimizasyonu - Search Engine Optimization

SEO

SEO - Arama Motoru Optimizasyonu, İngilizcesi; Search Engine Optimization. Kısaltması; SEO, okunuşu; sio. Optimization kavramı Türkçeye uyumlaştırma olarak çevriliyor ancak düşünüldüğünden daha ayrıntılı bir işlem anlamına geliyor. Türk Dil Kurumu tarafından matematikte en uygun duruma getirme olarak tanımlanıyor. SEO, dijital reklamın en önemli etkenidir.

Ürün ve hizmet satışı, marka, kişi tanıtımlarının arama motorlarında ön sıralarda görünmesini sağlamak, kolay, doğru bulunur duruma getirmek için iyi bir çalışmasıyla web sitesini yayına almak ve bu çalışmaları sürdürmek gerekir. Kullanıcılar bilgi, sosyalleşme, kişisel gereksinim gibi çoğu konularda artık neredeyse tümüyle internete, dolayısıyla arama motorlarına yöneliyor. Bilgi anlamında arama motorlarını çok büyük bir kütüphane olarak düşünebiliriz. Aranıp da bulunamayacak bilgi neredeyse yok ve bu veri sürekli genişliyor. Arama motoru optimizasyonunun Online alışveriş için önemi çok fazla.

Search Engine Optimization kavramını ilk olarak Rohit Bhargava öne sürüyor. Beş maddelik bir dizelge yayınlıyor, sonrasında bu maddeler belirli kurallar çerçevesinde geliştiriliyor... Rohit Bhargava öncesinde işleyen bir protokol var ancak daha düzenli, kullanılabilir duruma getiriliyor. SEO, sanal pazarlara, tanıtımlara etkisiyle son yıllarda uzmanı yetişen, hizmeti verilen, kuruluşları olan bir alan durumuna geldi. Kitapları yazılıyor, başta Google olmak üzere arama motorları işleyişlerini buna göre düzenliyor. Bulunduğumuz çağda tüm gereksinimlerin internet üzerinden sağlanabiliyor olmasının yanında SEO, doğru ürünü, ayrıntısını, uygun ödemeli olanını bulmamız konusunda daha çok yarar sağlıyor. Bilindik bir ürünü arattığınızda özellikle ilk sayfa o ürünle ilgili benzer başlıklarla listelenir. Arama yaptığınızda bazı firma ya da kişileri Google'a ödeme yaparak üst sıralara çıkmaya, kimini de organik SEO çalışmalarıyla sonuç elde etmeye çalışmış olarak bulursunuz.

SEO ile ilgili uygulayımsal yöntemler

Arama Motoru Optimizasyonu süre gerektiren, çokça uğraşılması gereken bir konu. Oranlayacak olursak %10/20 HTML kodlamayla ilgilidir, arada yenilenen arama motoru kurallarını takip etmek, yenilikleri öğrenmek gerekir. En zorlu bölümü, organik bir çalışma için tanıtılacak ürün ya da kişi ile ilgili yazı yazabiliyor olmak. Google'u değer alacak olursak; Kopyalanmış, uyumsuz yazılmış yazıları, bağlantıları görmezden gelmenin yanında web sitenizi listelemelerde aşağılara çekebiliyor.

Kullanılan birçok arama motoru var ancak en bilinir olanı Google olduğundan diğerlerinin bu pazardan payı oldukça düşüktür. Bing, Yahoo, Yandex gibi arama motorları, Google'dan sonra geliyor olmasına karşın bazıları yerel olarak Google'dan daha çok kullanılıyor. Kısa sürede başarı anlamında en iyi arama motoru, istatistiklere göre Yandex olarak görülüyor. Rusya'da doğal olarak diğer arama motorlarının önüne geçmiş durumda.

Sosyal ağlarda da yoğun olarak kullanıyor veya kullanılabiliyor. Facebook, Twitter, Pinterest, Tumblr gibi sosyal ağların geliştirici arayüzlerinden Open Graph gibi ileri seviye özellikleri de kullanarak çalışma yapılabiliyor.

SEO Öğrenimi

HTML - Zengin Metin İşaret Dili kodlamasında gereken özen gösterildikten sonra kapsamlı araştırma, karşılaştırma, doğru sözcükleri bulma, yazarak anlatabilme gibi aşamalardan geçiyor. Kalıcı olması istenen bir projede süreklilik, geliştirme gibi kuralları var. İstenen sonucun alınabilmesi için süre gerekir, bazı koşullarda da sonuç alabilmek neredeyse olanaksızdır. Mantığının öğrenimi kolay, uygulaması oldukça zordur.

SEO Bilgi Kaynağı

Google Search Console

İLETİŞİM
TEKLİF FORMU