Blog | Poenfi - Dijital Reklam ve Bilişim
BlogSEO

SEO - Arama Motoru Optimizasyonu. İngilizcesi; Search Engine Optimization. Kısaltması; SEO. Okunuşu; SİO. Türkçe kısaltması pek kullanışlı gibi durmuyor.

SEO - Arama Motoru Optimizasyonu

SEO - Arama Motoru Optimizasyonu

SEO - Arama Motoru Optimizasyonu. İngilizcesi; Search Engine Optimization. Kısaltması; SEO. Okunuşu; SİO. Türkçe kısaltması pek kullanışlı gibi durmuyor.

Optimization kavramı, Türkçeye uyumlaştırma olarak çevriliyor ancak daha ayrıntılı bir işlem anlamına geliyor. Türk Dil Kurumu (TDK) tarafından matematikte en uygun duruma getirme olarak tanımlanıyor. SEO, dijital reklamda en önemli etkendir. Ürün, marka, kişi tanıtımlarının arama motorlarında ön sırada görünmesini sağlamak ve kolay, doğru bulunur duruma getirmek için iyi bir çalışmayla web sitesini yayına almak ve bu çalışmaları sürdürmek gerekir.

Kullanıcılar bilgi, sosyalleşme, kişisel gereksinim gibi çoğu konularda artık neredeyse tümüyle internete, dolayısıyla arama motorlarına yöneliyor. Bilgi anlamında arama motorlarını çok büyük bir kütüphane olarak düşünebiliriz. Aranıp da bulunamayacak bilgi veya ürün neredeyse yok ve bu veri sürekli genişliyor. Arama motoru optimizasyonunun çevrimiçi alışveriş için önemi çok fazla.

Search Engine Optimization kavramı ilk olarak Rohit Bhargava tarafından öne sürülüyor. Beş maddelik bir dizelge yayınlıyor ve bu maddeler belirli kurallar çerçevesinde geliştiriliyor. Rohit Bhargava öncesinde işleyen bir protokol var ancak daha düzenli ve kullanılabilir duruma getiriliyor. SEO, sanal pazarlara, tanıtımlara etkisiyle son yıllarda uzmanı yetişen, desteği sağlanan, kuruluşları olan bir alan durumuna geldi. Kitapları yazılıyor, başta Google olmak üzere arama motorları işleyişlerini buna göre düzenliyor. Bulunduğumuz çağda tüm gereksinimlerin internet üzerinden sağlanabiliyor olmasının yanında SEO, doğru ürünü, ayrıntısını, uygun ödemeli olanını bulmamız konusunda daha çok yarar sağlıyor. Bilindik bir ürünü arattığınızda özellikle ilk sayfa o ürünle ilgili benzer başlıklarla listelenir. Arama yaptığınızda bazı kuruluş ya da kişileri Google'a ödeme yaparak üst sıralara çıkmaya, kimini de organik SEO çalışmalarıyla sonuç elde etmeye çalışmış olarak bulursunuz.

Uygulama Yöntemleri

Arama Motoru Optimizasyonu süre gerektiren, çokça uğraşılması gereken bir konu. Oranlayacak olursak %25 HTML kodlamayla ilgilidir, arada yenilenen arama motoru kurallarını takip etmek, yenilikleri öğrenmek gerekir. En zorlu bölümü, organik bir çalışma için tanıtılacak ürün, marka ya da kişi ile ilgili yazı yazabiliyor olmak. Google'u değer alacak olursak; Kopyalanmış, uyumsuz yazılmış yazıları, bağlantıları görmezden gelmenin yanında web sitenizi listelemelerde aşağılara çekebiliyor.

Kullanılan birçok arama motoru var ancak en bilinir olanı Google olduğundan, diğerlerinin bu pazardan payı Google'a göre oldukça düşük. Bing, Yahoo, Yandex gibi arama motorları, Google'dan sonra geliyor olmasına karşın bazıları yerel olarak Google'dan daha çok kullanılıyor. Kısa sürede başarı anlamında en iyi arama motoru, istatistiklere göre Yandex olarak görülüyor. Yandex, doğal olarak Rusya'da diğer arama motorlarının önüne geçmiş durumda.

SEO, Sosyal ağlar tarafından da yoğun olarak kullanılıyor. Facebook, Twitter, Pinterest, Tumblr gibi sosyal ağların geliştirici arayüzlerinden Open Graph gibi ileri seviye özellikleri de kullanarak çalışma yapılabiliyor.

SEO Öğrenimi

HTML - Zengin Metin İşaret Dili kodlamasında gereken özen gösterildikten sonra kapsamlı araştırma, karşılaştırma, doğru anahtar kelimeleri bulma, yazarak anlatabilme gibi aşamalardan geçiyor. Kalıcı olması istenen bir projede süreklilik, geliştirme gibi kuralları var. İstenen sonucun alınabilmesi için süre gerekir, bazı koşullarda da sonuç alabilmek neredeyse olanaksızdır. Mantığının öğrenimi kolay, uygulaması zordur.

Bilgi Kaynağı

SEO Bilgi | Google
Yukarı